Κυριακή 11 Οκτωβρίου 2009

Πρόγραμμα πράσινης ενέργειας από την ΕΕ σε 30 πόλεις

http://www.econews.gr/2009/09/21/eu-green-energy-program/

Η Ευρωπαϊκή Ένωση θα επιλέξει 30 πόλεις για την εφαρμογή ενός πιλοτικού προγράμματος πράσινης ενέργειας, με σκοπό να αναδειχθεί ηγέτης της πράσινης τεχνολογίας, αναφέρει έγγραφο της ΕΕ.




Ο τομέας της αιολικής ενέργειας θα πρέπει να αναπτυχθεί περισσότερο στις παράκτιες περιοχές για να μπορέσει να καλύψει το ένα πέμπτο της ηλεκτρικής ενέργειας της ΕΕ, μέχρι το 2020.

Το πρόγραμμα με ονομασία SET-Plan, αναπτύσσει τη στρατηγική της ΕΕ για την προώθηση λύσεων υψηλής τεχνολογίας για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, δίνοντας στις ευρωπαϊκές επιχειρήσεις το προβάδισμα για την ανάπτυξη της πράσινης ενέργειας. Για την επιτυχία του εν λόγω προγράμματος, θα χρειαστούν επενδύσεις δισεκατομμυρίων ευρώ στην έρευνα, για να μην μείνει πίσω η Ευρώπη από τις ΗΠΑ, οι οποίες έχουν επενδύσει 777 εκατομμύρια δολάρια στην έρευνα της ενέργειας.

Το πρόγραμμα προβλέπει ότι 25-30 «έξυπνες» πόλεις, πρόκειται να παράγουν ενέργεια από τα απορρίμματα τους, καθώς από τον ήλιο και τον άνεμο, όπου θα τη διοχετεύουν στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, στα τραμ και στα λεωφορεία.

Οι εν λόγω πόλεις θα αποτελέσουν τον πυρήνα για μια νέα γενιά κτηρίων, εναλλακτικών μέσων μεταφοράς και «έξυπνων» δικτύων, αναφέρει η έκθεση.

Οι αξιωματούχοι της ΕΕ μελετούν τις ακριβείς ανάγκες χρηματοδότησης αλλά και πως θα καταμεριστεί μεταξύ του βιομηχανικού και του ιδιωτικού τομέα.

Οι εγκαταστάσεις παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας με λιθάνθρακα, θα πρέπει να κάνουν χρήση της τεχνολογίας δέσμευσης και αποθήκευσης του CO2 (CCS). Οι πυρηνικές εγκαταστάσεις θα πρέπει να χρησιμοποιήσουν μια νέα γενιά αντιδραστήρων, την λεγόμενη Generation-IV reactor, ολοκληρώνει η έκθεση.

Μειώστε κατά 60% το λογαριασμό ρεύματος

.... Οι Βρετανοί ξοδεύουν περίπου 2,3 δισεκατομμύρια στερλίνες για το φωτισμό στο λογαριασμό ρεύματος και αν όλοι άλλαζαν τις παραδοσιακές λάμπες με τους λαμπτήρες εξοικονόμησης ενέργειας, τότε η ενέργεια που θα μπορούσε να εξοικονομηθεί ετησίως, θα έφτανε για να τροφοδοτήσει όλα τα φώτα στους δρόμους της χώρας για τεσσεράμισι χρόνια ή θα κάλυπτε την ενεργειακή ζήτηση σε κάθε νοικοκυριό στο Λονδίνο για 9 μήνες.


Αν κάθε ιδιοκτήτης σπιτιού στη Βρετανία, αντικαταστήσει ένα λαμπτήρα πυράκτωσης 100Watt με μια λάμπα εξοικονόμησης ενέργειας, τότε το διοξείδιο του άνθρακα που δεν θα εκλυόταν στην ατμόσφαιρα, θα ισοδυναμούσε με την απόσυρση 200,000 αυτοκινήτων ετησίως.

Με την εν λόγω κίνηση εκτός από τη μείωση του λογαριασμού του ρεύματος, δεν επιβαρύνεται περισσότερο και το περιβάλλον.




ΜΑΘΕΤΕ ΠΩΣ O δημοσιογράφος της εφημερίδας «Guardian» Alok Jha αποφάσισε να μειώσει την κατανάλωση ενέργειας στο σπίτι του, με αποτέλεσμα ο λογαριασμός κατανάλωσης ρεύματος να μειωθεί κατά 60% ΕΔΩ:  http://www.econews.gr/2009/09/29/eco-bulbs-low-electricity-bills/

Αύξηση των θέσεων εργασίας στο τομέα της πράσινης ενέργειας

Για το econews.gr Λίντα Σπυρέλη  http://www.econews.gr/2009/10/09/green-jobs-increase-clean-energy-sector/




Διαβάζουμε στο econews.gr ότι σύμφωνα με έκθεση που δημοσιεύτηκε από την Greenpeace και το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (EREC) η επίτευξη μια ισχυρής συνθήκης για την κλιματική αλλαγή στη Κοπεγχάγη, θα οδηγήσει στη δημιουργία 6,9 εκατομμυρίων θέσεων εργασίας στο τομέα της καθαρής ενέργειας, μέχρι το 2030.

Ειδικότερα, μια στροφή από τη χρήση των ορυκτών καυσίμων στις πηγές ανανεώσιμης ενέργειας, δεν θα αποφευχθούν μόνο 10 δισεκατομμύρια τόνοι εκπομπών του CO2, αλλά θα δημιουργηθούν 2,7 δισεκατομμύρια θέσεις εργασίας, μέχρι το 2030.



Η παγκόσμια βιομηχανία ορυκτών καυσίμων απασχολεί 4,7 εκατομμύρια υπαλλήλους και είναι πιθανό να μειωθούν οι θέσεις εργασίας κατά 1,4 εκατομμύρια μέχρι το 2030.

Οι παγκόσμιοι ηγέτες μπορούν να αντιμετωπίσουν την οικονομική και την κλιματική κρίση, με τις επενδύσεις στις ΑΠΕ, δήλωσε ο Damon Moglen, στέλεχος της αμερικάνικης Greenpeace.

Για κάθε θέση εργασίας στο τομέα της βιομηχανίας των ορυκτών καυσίμων, αντιστοιχούν τρεις νέες θέσεις στο τομέα των ΑΠΕ, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Greenpeace, πρόσθεσε ο ίδιος.

Η τελευταία έκθεση της εν λόγω περιβαλλοντικής οργάνωσης, βασίζεται στη μείωση των εκπομπών των αερίων του θερμοκηπίου σε συνδυασμό με την οικονομική ανάπτυξη και εξηγεί πως η μετάβαση στη καθαρή ενέργεια θα παρέχει περισσότερες θέσεις εργασίας, μέχρι το 2030.

Επίσης αναφέρεται στην εν λόγω έκθεση, ότι μέχρι το 2030 6,9 εκατομμύρια άνθρωποι θα μπορούν να εργαστούν στον τομέα των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και ακόμα θα μπορούν να δημιουργηθούν 1,1 εκατομμύρια θέσεις εργασίας, λόγω της υψηλότερης αποδοτικότητας των ηλεκτρικών εφαρμογών.

Υπάρχουν ήδη 450,000 άνθρωποι που εργάζονται στο τομέα των ΑΠΕ στην Ευρώπη, που αντιπροσωπεύουν ένα κύκλο εργασιών της τάξης των 40 δισεκατομμυρίων ευρώ.

Η εν λόγω έρευνα αποδεικνύει ότι οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας είναι η βασική λύση για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής και της οικονομικής κρίσης, δήλωσε η Christine Lins, γραμματέας του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας.

Δευτέρα 5 Οκτωβρίου 2009

ΕΚΛΟΓΕΣ 2009 - ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΜΗΝΥΜΑ: ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΟΛΟΥΣ ΑΠΟ ΚΑΡΔΙΑΣ

http://www.facebook.com/note.php?created&&suggest&note_id=146310568171#/note.php?note_id=146310568171&ref=mf




Αγαπητοί μου φίλοι,

Επιθυμώ, ως υποψήφια βουλευτής στην Β΄Αθήνας, για πρώτη φορά, με τους Οικολόγους Πράσινους, να σας ευχαριστήσω για την σημαντική σας στήριξη και συμπαράσταση, αλλά και να ευχαριστήσω όσους πολίτες εμπιστεύτηκαν με την ψήφο τους τους Ο.Π. και έδειξαν ότι ο δρόμος της οικολογίας περνά μέσα από την πολιτική και είναι απολύτως αναγκαίος για ένα καλύτερο αύριο, για ποιότητα ζωής, διαφάνεια στις αποφάσεις, συμμετοχή των πολιτών, ουσιαστική προστασία του περιβάλλοντος και για έναν καλύτερο, πιό δίκαιο και πιό ειρηνικό κόσμο.

Η έκπληξή μου είναι μεγάλη και ιδιαίτερα ευχάριστη γιατί - μέχρι στιγμής - είμαι έκτη στις προτιμήσεις των ψηφοφόρων των Ο.Π. στην Β΄Αθήνας με περίπου 2.900 ψήφους και αυτό με κάνει ακόμη πιο υπεύθυνη απέναντι στις προσδοκίες και ελπίδες όλων για ένα καλύτερο κόσμο!

Ωστόσο, το αποτέλεσμα δεν μας έδωσε την ευκαιρία να μπούμε στη βουλή, ώστε να ακουστεί πιο δυναντά η φωνή μας και να γίνει πιο αποτελεσματικό το έργο μας!

Όμως το ποσοστό του 2,53% είναι ένα σπουδαίο υλικό πάνω στο οποίο το κόμμα των Οικολόγων Πράσινων μπορεί να κάνει περισσότερα.... Οι ψηφοφόροι των Ο.Π. ψήφισαν με συνείδηση και περιμένουν από εμάς να μην προδώσουμε την εμπιστοσύνη τους...

"Οι Οικολόγοι Πράσινοι ήρθαν για να μείνουν"...... είπε ο Νίκος Χρυσόγελος χθες βράδυ. Ναι ! Θα μείνουμε φίλοι για να συνεχίσουμε, με δουλειά, μικρούς και μεγάλους καθημερινούς αγώνες, αλλά και με περαιτέρω επεξεργασία των θέσεων και των προτάσεων, ώστε να φτάσουν σε κάθε Έλληνα και να εμνεύσουν το όραμα μιας άλλης ανάπτυξης, αυτής που χρειάζεται ο τόπος.

Πέμπτη 1 Οκτωβρίου 2009

Masdar Βιώσιμη Πόλη

http://bloggerkm2009.blogspot.com/2009/09/masdar.html




απο το ARCHI-EUROPE - Masdar Βιώσιμη Πόλη από το αρχιτεκτονικό γραφείο LAVA



Η μελλοντική ευημερία των πόλεων σε όλο τον κόσμο εξαρτάται από την ικανότητα της ανθρωπότητας στην ανάπτυξη και ενσωμάτωση της βιώσιμης τεχνολογίας.

Το γραφείο LAVA σχεδίασε την πόλη Masdar σαν την πόλη του μέλλοντος. Τοποθετείται στην πρώτη γραμμή της ενσωμάτωσης της βιώσιμης τεχνολογίας στον μοντέρνο αρχιτεκτονικό σχεδιασμό. Η Ρώμη, η Αθήνα, η Φλωρεντία... οι πιο μεγάλες ιστορικές πόλεις είχαν την πλατεία, φόρουμ, ή το τετράγωνο στο κέντρο τους - όπου η ζωή, οι αξίες, τα ιδανικά, και το όραμα του πληθυσμού εξελίχθηκαν. Επίσης, το κέντρο της Masdar πρέπει να είναι ενας εικονικός φάρος που προσελκύει το παγκόσμιο ενδιαφέρον για τη βιώσιμη τεχνολογία.


http://www.archi-europe.com/news-598-Masdar_Sustainable_City_by_LAVA.html
http://www.masdar.ae
http://www.l-a-v-a.net/
video


Αναρτήθηκε από η ζωη μεσα απ'τα ματια του αρχιτεκτονα

ΠΡΟΕΚΛΟΓΙΚΑ...ΤΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΤΗΣ ΒΑΡΚΕΛΩΝΗΣ



http://bloggerkm2009.blogspot.com/2009/09/blog-post_21.html

απο την FreeSunday


Για να εντυπωσιαστούμε προεκλογικά, ας δούμε το παράδειγμα της πόλης που έκανε την καλύτερη αξιοποίηση των Ολυμπιακών έργων.....και ας σκεφτούμε οτι ολα αυτά είναι ΜΟΝΟΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΒΟΥΛΗΣΗ και όχι κατ'ανάγκη πρόσκληση ειδικών...

Δημήτρης Φιλιππίδης, ομότιμος καθηγητής του Τμήματος Αρχιτεκτόνων του ΕθνικούΜετσόβιου Πολυτεχνείου

Εκτιμάτε ότι η πρόταση που λέγεται ότι έχει κάνει ο κ. Γ. Παπανδρέου στον διεθνούς
φήμης Ισπανό αρχιτέκτονα-πολεοδόμο Αντόν Αθεμπίγιο προκειμένου να ηγηθεί μιας προσπάθειας αναμόρφωσης της Αθήνας, στα πρότυπα της Βαρκελώνης, είναι υλοποιήσιμη;

Επειδή διανύουμε προεκλογική περίοδο, είναι προφανές ότι τέτοιες διακηρύξεις κινούνται στο επίπεδο των ευχολόγιων και των υποσχέσεων. Πάντως, το να αναζητούμε ένα σωτήρα από το εξωτερικό που υποτίθεται ότι θα λύσει όλα τα προβλήματα είναι μια λύση που έχει εφαρμοστεί στην Ελλάδα πάμπολλες φορές στο παρελθόν. Ορισμένες φορές κάτι επιτεύχθηκε, τις περισσότερες φορές, όμως, δεν έμεινε τίποτα.

Παρά ταύτα, η εν λόγω ιδέα, αυτή καθαυτή, είναι ενδιαφέρουσα. Το ζήτημα είναι αν ένα τέτοιο όραμα θα χανόταν π.χ. στα γρανάζια της ελληνικής γραφειοκρατίας ή της σύγκρουσης αρμοδιοτήτων μεταξύ των υπουργείων...

Οι κίνδυνοι είναι ορατοί. Το σπουδαίο όνομα δεν διασφαλίζει το αποτέλεσμα. Ως Ισπανός, ο άνθρωπος αυτός γνώριζε εκ των έσω την κατάσταση στη Βαρκελώνη. Αντιθέτως εδώ ίσως να είναι έξω από τα νερά του. Μετά τη μεγάλη πυρκαγιά της Θεσσαλονίκης, το 1917, είχε τεθεί και τότε επικεφαλής της επιτροπής ανασυγκρότησης ένας ξένος και διεθνούς φήμης αρχιτέκτονας-πολεοδόμος, ο Γάλλος Ερνέστ Εμπράρ. Όμως στη συγκυρία εκείνη υπήρχε η εγγύηση της μεγάλης προσωπικότητας του τότε υπουργού Συγκοινωνιών Αλέξανδρου Παπαναστασίου, υπήρχε δηλαδή ισχυρή πολιτική βούληση.

Θέτετε το ζήτημα της ποιότητας του πολιτικού προσωπικού και της αποφασιστικότητάς του στην υλοποίηση μεγάλων σχεδίων. Σήμερα, υπάρχει η σημαντική αυτή προϋπόθεση;

Δεν μπορώ να το πω με βεβαιότητα διότι η έκταση ενός παρόμοιου σχεδίου είναι τέτοια που δεν έχει προηγούμενο στη χώρα μας. Δείτε όμως την περίπτωση του περίφημου Ρυθμιστικού Σχεδίου της Αθήνας, που έχει «κολλήσει» εδώ και 20-30 χρόνια. Το μόνο αποτέλεσμα ήταν να κάνουμε μικρές επεμβάσεις εδώκι εκεί, με πιο φιλόδοξο το σχέδιο της ενοποίησης των αρχαιολογικών χώρων. Δεν ξέρω τιθα γίνει αν επιστρέψουμε σε τέτοιου είδους φαραωνικά σχέδια.

Αν έπρεπε, ωστόσο, να ιεραρχήσουμε τις προτεραιότητες, από πού θα έπρεπε να ξεκι-νήσουμε την αναμόρφωση της Αθήνας;

Τα προβλήματα της Αθήνας δεν είναι τόσο η έλλειψη πράσινου, όπως συνήθως λέγεται, ή η μεγάλη πυκνότητα της δόμησης, αλλά τα προβλήματα της υποδομής: το νέφος, το κυκλοφοριακό, το αποχετευτικό κ.ά. Σε αυτά θα πρέπεινα προστεθούν και τα πιο σύγχρονα, όπως η δημιουργία γκέτο στο κέντρο της πόλης ή οι συνεχώς διογκούμενες κοινωνικές ανισότητες. Οι πολιτικοί μας, όμως, έχουν την τάση να μεταθέτουν στο μέλλον τα μεγάλα προβλήματα, περιοριζόμενοι σε ένα «μανικιούρ» στην πόλη μετην εξαίρεση των Ολυμπιακών Αγώνων, όπου τότε, αναγκαστικά βέβαια, έγιναν ορισμένα μακρόπνοα έργα.

Ένα από τα πολλά πράγματα που εντυπωσιάζουν τον επισκέπτη της Βαρκελώνης είναι η μαζική χρήση ποδηλάτων, η οποία υποστηρίζεται από ένα εκτεταμένο δίκτυο ποδηλατόδρομων. Θα ήταν ποτέ εφικτό κάτι τέτοιοστην Αθήνα;

Και μόνο που ακούω τη λέξη «ποδηλατόδρομος» στη χαώδη μας μητρόπολη βάζω τα γέλια.

Κάθε χρόνο οι δρόμοι της Αθήνας επιβαρύνονται με 150.000 νέα Ι.Χ. αυτοκίνητα. Το αυτοκίνητο κυριαρχεί παντού, με τρομακτικό τρόπο.Ποιος μπορεί, άραγε, να πείσει τον Αθηναίο ιδιοκτήτη ενός πανάκριβου αυτοκινήτου να το αφήσει στο γκαράζ του και να πάρει το μετρό;

Zaha Hadid, Βασίλισσα της αρχιτεκτονικής

απο το ArchitectureNews



H Zaha Hadid ανακηρύχθηκε ως η Laureate 2009 για την Αρχιτεκτονική, στο Praemium Imperiale Award για την τέχνη, στην Ιαπωνία. Το μεγάλου κύρους βραβείο, είναι ένα παγκόσμιο βραβείο που απονέμεται από την Art Association της Ιαπωνίας και μια απο τις υψηλότερες διεθνείς διακρίσεις για τις τέχνες.
Φέτος μια αξιοσημείωτη τετράδα από τους πέντε νικητές της κατηγορίας ήταν από το Ηνωμένο Βασίλειο:
- Richard Long, βραβείο Γλυπτικής
- Alfred Brendel, βραβείο Μουσικής
- Tom Stoppard , βραβείο Θεάτρου / Κινηματογράφου
- Zaha Hadid, βραβείο Αρχιτεκτονικής
Ο Ιάπωνας καλλιτέχνης Hiroshi Sugimoto, βραβείο ζωγραφικής, αν και στην πραγματικότητα είναι φωτογράφος και είναι η πρώτη φορά που η φωτογραφία αναγνωρίζεται σ' αυτά τα βραβεία.

Οι νικητές επιλέγονται με βάση την επίδραση της δουλειάς τους στην ιστορία της τέχνης τους. H Z.Hadid παίρνει την σκυτάλη από τον Peter Zumthor ο οποίος πήρε το βραβείο Praemium Imperiale αρχιτεκτονικής το 2008 και το φετινό βραβείο Pritzker. Άλλοι προηγούμενοι νικητές ηταν ο Sir Richard Rogers, ο Norman Foster, ο Kenzo Tange,ο Renzo Piano και ο Oscar Niemeyer.

Στα επιτεύγματα της Zaha Hadid για το τρέχον έτος περιλαμβάνονται η ολοκλήρωση της Burnham Pavillon, στο Σικάγο,για τη γιορτή της 100ής επετείου του Σχεδίου του Σικάγου, η αναδιαρρύθμιση ενός εκθεσιακού χώρου τέχνης, σε Αίθουσα Συναυλιών στο Μάντσεστερ κατά τη διάρκεια του Διεθνούς Φεστιβάλ Μάντσεστερ 2009.Εχει επίσης κερδίσει το βραβείο για Cairo Expo City στην Αίγυπτο, αλλά και επίσης στην Αίγυπτο, το σχεδιασμό ενός μονολιθικό επιχειρηματικού πάρκου που ονομάζεται Πέτρινοι πύργοι/a>>.

"Είναι μεγάλη τιμή να λάβω αυτή την αναγνώριση από την Japan Art Association.", δήλωσε η Hadid. "Η εργασία στην Ιαπωνία έχει καίρια σημασία για την ανάπτυξη της δουλειάς μου σε όλο τον κόσμο. Θα είμαι πάντα ευγνώμων για αυτήν την υποστήριξη στην καριέρα μου. Οι Ιάπωνες πελάτες μου, εχουν ένα πάθος για την αρχιτεκτονική, αλλά μου επιτρέπουν να ερευνήσω πολλά πράγματα και να σχεδιάσω πολύ δυνατά projects, ενδιαφέροντα στην πολυπλοκότητά τους και απαραίτητα στην ανάπτυξη της δουλειάς μου. Μέσα από την αρχιτεκτονική μας, μπορούμε να ενθουσιάσουμε τους ανθρώπους και να τους κινητοποιήσουμε για νέες ιδέες. "

Hadid και τα άλλα Βραβευμένοι θα παραστεί στην τελετή βράβευσης στις 22 Οκτωβρίου στην Ιαπωνία, υπο την προεδρία του επίτιμου προστάτης της Japan Art Association, πρίγκηπα Hitachi, του μικρότερου αδερφού του σημερινού αυτοκράτορα της Ιαπωνίας.