Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Κλιματική Αλλαγή. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Κλιματική Αλλαγή. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Κυριακή 11 Οκτωβρίου 2009

Αύξηση των θέσεων εργασίας στο τομέα της πράσινης ενέργειας

Για το econews.gr Λίντα Σπυρέλη  http://www.econews.gr/2009/10/09/green-jobs-increase-clean-energy-sector/




Διαβάζουμε στο econews.gr ότι σύμφωνα με έκθεση που δημοσιεύτηκε από την Greenpeace και το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (EREC) η επίτευξη μια ισχυρής συνθήκης για την κλιματική αλλαγή στη Κοπεγχάγη, θα οδηγήσει στη δημιουργία 6,9 εκατομμυρίων θέσεων εργασίας στο τομέα της καθαρής ενέργειας, μέχρι το 2030.

Ειδικότερα, μια στροφή από τη χρήση των ορυκτών καυσίμων στις πηγές ανανεώσιμης ενέργειας, δεν θα αποφευχθούν μόνο 10 δισεκατομμύρια τόνοι εκπομπών του CO2, αλλά θα δημιουργηθούν 2,7 δισεκατομμύρια θέσεις εργασίας, μέχρι το 2030.



Η παγκόσμια βιομηχανία ορυκτών καυσίμων απασχολεί 4,7 εκατομμύρια υπαλλήλους και είναι πιθανό να μειωθούν οι θέσεις εργασίας κατά 1,4 εκατομμύρια μέχρι το 2030.

Οι παγκόσμιοι ηγέτες μπορούν να αντιμετωπίσουν την οικονομική και την κλιματική κρίση, με τις επενδύσεις στις ΑΠΕ, δήλωσε ο Damon Moglen, στέλεχος της αμερικάνικης Greenpeace.

Για κάθε θέση εργασίας στο τομέα της βιομηχανίας των ορυκτών καυσίμων, αντιστοιχούν τρεις νέες θέσεις στο τομέα των ΑΠΕ, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Greenpeace, πρόσθεσε ο ίδιος.

Η τελευταία έκθεση της εν λόγω περιβαλλοντικής οργάνωσης, βασίζεται στη μείωση των εκπομπών των αερίων του θερμοκηπίου σε συνδυασμό με την οικονομική ανάπτυξη και εξηγεί πως η μετάβαση στη καθαρή ενέργεια θα παρέχει περισσότερες θέσεις εργασίας, μέχρι το 2030.

Επίσης αναφέρεται στην εν λόγω έκθεση, ότι μέχρι το 2030 6,9 εκατομμύρια άνθρωποι θα μπορούν να εργαστούν στον τομέα των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και ακόμα θα μπορούν να δημιουργηθούν 1,1 εκατομμύρια θέσεις εργασίας, λόγω της υψηλότερης αποδοτικότητας των ηλεκτρικών εφαρμογών.

Υπάρχουν ήδη 450,000 άνθρωποι που εργάζονται στο τομέα των ΑΠΕ στην Ευρώπη, που αντιπροσωπεύουν ένα κύκλο εργασιών της τάξης των 40 δισεκατομμυρίων ευρώ.

Η εν λόγω έρευνα αποδεικνύει ότι οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας είναι η βασική λύση για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής και της οικονομικής κρίσης, δήλωσε η Christine Lins, γραμματέας του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας.

Σάββατο 9 Μαΐου 2009

Eτήσια έκθεση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για την ενεργειακή απόδοση των κτηρίων

ΠΟΤΕ;;;;

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, με πρόσφατη έκθεσή του για την Ενεργειακή Απόδοση των Κτιρίων, κατατάσσει την Ελλάδα στις χειρότερες θέσεις στην Ευρώπη των 25 σχετικά με την εφαρμογή της Οδηγίας για την Ενεργειακή Απόδοση των Κτιρίων (2002/91/ΕΚ).

Άλλη μια θλιβερή πρωτιά στη χώρα μας, που προκαλεί όχι μόνο θλίψη, αλλά και οργή! Γιατί μόνο η Ελλάδα έχει το "προνόμιο" να μην έχει εφαρμόσει ούτε καν την αντίστοιχη Οδηγία του 1993 (Οδηγία 93/76/ΕΟΚ), μάλιστα καλά διαβάσατε!

Η Ελλάδα είναι η μόνη από τις 'παλιές' χώρες-μέλη της ΕΕ και μια από τις τρείς συνολικά χώρες που λαμβάνουν κόκκινη κάρτα για τη ΜΗ εφαρμογή μέτρων ενεργειακής απόδοσης στα κτίρια, παρά το γεγονός ότι τα κτίριά μας είναι τα πιο ενεργειακά σπάταλα και "άρρωστα" στην Ευρώπη, εφόσον το 88% περίπου του κτιριακού αποθέματος είναι, θερμικά, εντελώς απροστάτευτο, δηλαδή δεν διαθέτει καν θερμομόνωση (έχει κτισθεί πριν την έκδοση του Κανονισμού Θερμομόνωσης - προ του 1980)!

Και όλα αυτά τη στιγμή μάλιστα που ήδη συζητείται στις Βρυξέλλες τροποποίηση της Οδηγίας 2002/91/ΕΚ, προκειμένου να γίνει πιο τολμηρή και άρα πιο αποτελεσματική...

Ειδικότερα, κόκκινη κάρτα δόθηκε στην Ελλάδα για καθυστέρηση υιοθέτησης της προβλεπόμενης μεθοδολογίας υπολογισμού για τη μελέτη και κατασκευή των νέων κτιρίων και την ανακαίνιση υφιστάμενων, άνω των 1.000 τ.μ., ώστε να τηρούνται ελάχιστες απαιτήσεις ενεργειακής απόδοσης, αλλά και για τον ΜΗ καθορισμό διαδικασίας ενεργειακής πιστοποίησης και δημιουργίας των ανεξάρτητων ενεργειακών επιθεωρητών κτιρίων, που θα πραγματοποιούν τους ελέγχους και θα εκδίσουν το ενεργειακό πιστοποιητικό.

Και ήδη από τον Ιανουάριο του 2009 έχει λήξει και η τριετής παράταση που μας δόθηκε από την ΕΕ για την ολοκλήρωση των θεσμικών ρυθμίσεων για την πλήρη ενσωμάτωση της Οδηγίας 2002/91 στο εθνικό μας δίκαιο και ήδη η χώρα πληρώνει σοβαρότατα πρόστιμα, μετά την πρώτη καταδικαστική απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου (17/01/2008) !

Παρά την ψήφιση του ν. 3661/08 (που εναρμόνισε την ελληνική νομοθεσία με την Οδηγία 2002/91/ΕΚ) και παρά την καταδίκη της χώρας από το Ευρ. Δικαστήριο, η εφαρμογή του καθυστερεί αδικαιολόγητα, παρά το γεγονός ότι όλα τα επιμέρους τεχνικά θέματα (υπουργικές αποφάσεις και Προεδρικά Διατάγματα) έχουν από καιρό ολοκληρωθεί (η δημόσια διαβούλευση επί αυτών έληξε τέλος Δεκεμβρίου του 2008).

"Απορίας άξιον εστί" τι επιτέλους συμβαίνει ανάμεσα στα γραφεία κάποιων υπηρεσιακών του ΥΠΑΝ και του ΥΠΕΧΩΔΕ, ποιες είναι ακόμη οι παρεμβάσεις της Επιτροπής Ενέργειας του ΤΕΕ, ποιοί άλλοι εμπλέκονται, τι επιζητούν, τι επιδιώκουν;;;
Θα τα βρούνε τελικά οι δύο συναρμόδιοι Υπουργοί Ανάπτυξης και ΥΠΕΧΩΔΕ για να υπογράψουν; Και προς ποια κατεύθυνση θα οδεύει το τελικό αποτέλεσμα του συμβιβασμού;
Και μοιραία αναρρωτιόμαστε: Θέλουμε τελικά, σε αυτή την χώρα, ή δεν θέλουμε να είμαστε κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης;;; Και αν ναι, τότε γιατί συνηγορούμε και προσυπογράφουμε Κοινοτικές Οδηγίες όταν, στην πραγματικότητα, δεν θέλουμε να τις εφαρμόσουμε;

Και να σκεφτεί κανείς ότι η Οδηγία 2002/91 προωθήθηκε αποτελεσματικά από την Ελληνική Προεδρία (1ο εξάμηνο του 2003)!

Έτσι, η Ελλάδα, χωρίς αποτελεσματική ενεργειακή πολιτική, εξακολουθεί να μην δίνει την αρμόζουσα έμφαση στην εξοικονόμηση ενέργειας και στην ενεργειακή απόδοση, παρά το γεγονός ότι αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο της σχετικής κοινοτικής πολιτικής και βασικό μέσο για την επίτευξη των ευρωπαϊκών και εθνικών στόχων για την καταπολέμηση της Κλιματικής αλλαγής, και εξακολουθεί να θέτει τα μύρια όσα γραφειοκρατικά εμπόδια στην πραγματική προώθηση αυτών των στόχων (βλέπε και εν γένει ΑΠΕ!). ΚΡΙΜΑ!