Δευτέρα 5 Οκτωβρίου 2009

ΕΚΛΟΓΕΣ 2009 - ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΜΗΝΥΜΑ: ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΟΛΟΥΣ ΑΠΟ ΚΑΡΔΙΑΣ

http://www.facebook.com/note.php?created&&suggest&note_id=146310568171#/note.php?note_id=146310568171&ref=mf




Αγαπητοί μου φίλοι,

Επιθυμώ, ως υποψήφια βουλευτής στην Β΄Αθήνας, για πρώτη φορά, με τους Οικολόγους Πράσινους, να σας ευχαριστήσω για την σημαντική σας στήριξη και συμπαράσταση, αλλά και να ευχαριστήσω όσους πολίτες εμπιστεύτηκαν με την ψήφο τους τους Ο.Π. και έδειξαν ότι ο δρόμος της οικολογίας περνά μέσα από την πολιτική και είναι απολύτως αναγκαίος για ένα καλύτερο αύριο, για ποιότητα ζωής, διαφάνεια στις αποφάσεις, συμμετοχή των πολιτών, ουσιαστική προστασία του περιβάλλοντος και για έναν καλύτερο, πιό δίκαιο και πιό ειρηνικό κόσμο.

Η έκπληξή μου είναι μεγάλη και ιδιαίτερα ευχάριστη γιατί - μέχρι στιγμής - είμαι έκτη στις προτιμήσεις των ψηφοφόρων των Ο.Π. στην Β΄Αθήνας με περίπου 2.900 ψήφους και αυτό με κάνει ακόμη πιο υπεύθυνη απέναντι στις προσδοκίες και ελπίδες όλων για ένα καλύτερο κόσμο!

Ωστόσο, το αποτέλεσμα δεν μας έδωσε την ευκαιρία να μπούμε στη βουλή, ώστε να ακουστεί πιο δυναντά η φωνή μας και να γίνει πιο αποτελεσματικό το έργο μας!

Όμως το ποσοστό του 2,53% είναι ένα σπουδαίο υλικό πάνω στο οποίο το κόμμα των Οικολόγων Πράσινων μπορεί να κάνει περισσότερα.... Οι ψηφοφόροι των Ο.Π. ψήφισαν με συνείδηση και περιμένουν από εμάς να μην προδώσουμε την εμπιστοσύνη τους...

"Οι Οικολόγοι Πράσινοι ήρθαν για να μείνουν"...... είπε ο Νίκος Χρυσόγελος χθες βράδυ. Ναι ! Θα μείνουμε φίλοι για να συνεχίσουμε, με δουλειά, μικρούς και μεγάλους καθημερινούς αγώνες, αλλά και με περαιτέρω επεξεργασία των θέσεων και των προτάσεων, ώστε να φτάσουν σε κάθε Έλληνα και να εμνεύσουν το όραμα μιας άλλης ανάπτυξης, αυτής που χρειάζεται ο τόπος.

Πέμπτη 1 Οκτωβρίου 2009

Masdar Βιώσιμη Πόλη

http://bloggerkm2009.blogspot.com/2009/09/masdar.html




απο το ARCHI-EUROPE - Masdar Βιώσιμη Πόλη από το αρχιτεκτονικό γραφείο LAVA



Η μελλοντική ευημερία των πόλεων σε όλο τον κόσμο εξαρτάται από την ικανότητα της ανθρωπότητας στην ανάπτυξη και ενσωμάτωση της βιώσιμης τεχνολογίας.

Το γραφείο LAVA σχεδίασε την πόλη Masdar σαν την πόλη του μέλλοντος. Τοποθετείται στην πρώτη γραμμή της ενσωμάτωσης της βιώσιμης τεχνολογίας στον μοντέρνο αρχιτεκτονικό σχεδιασμό. Η Ρώμη, η Αθήνα, η Φλωρεντία... οι πιο μεγάλες ιστορικές πόλεις είχαν την πλατεία, φόρουμ, ή το τετράγωνο στο κέντρο τους - όπου η ζωή, οι αξίες, τα ιδανικά, και το όραμα του πληθυσμού εξελίχθηκαν. Επίσης, το κέντρο της Masdar πρέπει να είναι ενας εικονικός φάρος που προσελκύει το παγκόσμιο ενδιαφέρον για τη βιώσιμη τεχνολογία.


http://www.archi-europe.com/news-598-Masdar_Sustainable_City_by_LAVA.html
http://www.masdar.ae
http://www.l-a-v-a.net/
video


Αναρτήθηκε από η ζωη μεσα απ'τα ματια του αρχιτεκτονα

ΠΡΟΕΚΛΟΓΙΚΑ...ΤΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΤΗΣ ΒΑΡΚΕΛΩΝΗΣ



http://bloggerkm2009.blogspot.com/2009/09/blog-post_21.html

απο την FreeSunday


Για να εντυπωσιαστούμε προεκλογικά, ας δούμε το παράδειγμα της πόλης που έκανε την καλύτερη αξιοποίηση των Ολυμπιακών έργων.....και ας σκεφτούμε οτι ολα αυτά είναι ΜΟΝΟΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΒΟΥΛΗΣΗ και όχι κατ'ανάγκη πρόσκληση ειδικών...

Δημήτρης Φιλιππίδης, ομότιμος καθηγητής του Τμήματος Αρχιτεκτόνων του ΕθνικούΜετσόβιου Πολυτεχνείου

Εκτιμάτε ότι η πρόταση που λέγεται ότι έχει κάνει ο κ. Γ. Παπανδρέου στον διεθνούς
φήμης Ισπανό αρχιτέκτονα-πολεοδόμο Αντόν Αθεμπίγιο προκειμένου να ηγηθεί μιας προσπάθειας αναμόρφωσης της Αθήνας, στα πρότυπα της Βαρκελώνης, είναι υλοποιήσιμη;

Επειδή διανύουμε προεκλογική περίοδο, είναι προφανές ότι τέτοιες διακηρύξεις κινούνται στο επίπεδο των ευχολόγιων και των υποσχέσεων. Πάντως, το να αναζητούμε ένα σωτήρα από το εξωτερικό που υποτίθεται ότι θα λύσει όλα τα προβλήματα είναι μια λύση που έχει εφαρμοστεί στην Ελλάδα πάμπολλες φορές στο παρελθόν. Ορισμένες φορές κάτι επιτεύχθηκε, τις περισσότερες φορές, όμως, δεν έμεινε τίποτα.

Παρά ταύτα, η εν λόγω ιδέα, αυτή καθαυτή, είναι ενδιαφέρουσα. Το ζήτημα είναι αν ένα τέτοιο όραμα θα χανόταν π.χ. στα γρανάζια της ελληνικής γραφειοκρατίας ή της σύγκρουσης αρμοδιοτήτων μεταξύ των υπουργείων...

Οι κίνδυνοι είναι ορατοί. Το σπουδαίο όνομα δεν διασφαλίζει το αποτέλεσμα. Ως Ισπανός, ο άνθρωπος αυτός γνώριζε εκ των έσω την κατάσταση στη Βαρκελώνη. Αντιθέτως εδώ ίσως να είναι έξω από τα νερά του. Μετά τη μεγάλη πυρκαγιά της Θεσσαλονίκης, το 1917, είχε τεθεί και τότε επικεφαλής της επιτροπής ανασυγκρότησης ένας ξένος και διεθνούς φήμης αρχιτέκτονας-πολεοδόμος, ο Γάλλος Ερνέστ Εμπράρ. Όμως στη συγκυρία εκείνη υπήρχε η εγγύηση της μεγάλης προσωπικότητας του τότε υπουργού Συγκοινωνιών Αλέξανδρου Παπαναστασίου, υπήρχε δηλαδή ισχυρή πολιτική βούληση.

Θέτετε το ζήτημα της ποιότητας του πολιτικού προσωπικού και της αποφασιστικότητάς του στην υλοποίηση μεγάλων σχεδίων. Σήμερα, υπάρχει η σημαντική αυτή προϋπόθεση;

Δεν μπορώ να το πω με βεβαιότητα διότι η έκταση ενός παρόμοιου σχεδίου είναι τέτοια που δεν έχει προηγούμενο στη χώρα μας. Δείτε όμως την περίπτωση του περίφημου Ρυθμιστικού Σχεδίου της Αθήνας, που έχει «κολλήσει» εδώ και 20-30 χρόνια. Το μόνο αποτέλεσμα ήταν να κάνουμε μικρές επεμβάσεις εδώκι εκεί, με πιο φιλόδοξο το σχέδιο της ενοποίησης των αρχαιολογικών χώρων. Δεν ξέρω τιθα γίνει αν επιστρέψουμε σε τέτοιου είδους φαραωνικά σχέδια.

Αν έπρεπε, ωστόσο, να ιεραρχήσουμε τις προτεραιότητες, από πού θα έπρεπε να ξεκι-νήσουμε την αναμόρφωση της Αθήνας;

Τα προβλήματα της Αθήνας δεν είναι τόσο η έλλειψη πράσινου, όπως συνήθως λέγεται, ή η μεγάλη πυκνότητα της δόμησης, αλλά τα προβλήματα της υποδομής: το νέφος, το κυκλοφοριακό, το αποχετευτικό κ.ά. Σε αυτά θα πρέπεινα προστεθούν και τα πιο σύγχρονα, όπως η δημιουργία γκέτο στο κέντρο της πόλης ή οι συνεχώς διογκούμενες κοινωνικές ανισότητες. Οι πολιτικοί μας, όμως, έχουν την τάση να μεταθέτουν στο μέλλον τα μεγάλα προβλήματα, περιοριζόμενοι σε ένα «μανικιούρ» στην πόλη μετην εξαίρεση των Ολυμπιακών Αγώνων, όπου τότε, αναγκαστικά βέβαια, έγιναν ορισμένα μακρόπνοα έργα.

Ένα από τα πολλά πράγματα που εντυπωσιάζουν τον επισκέπτη της Βαρκελώνης είναι η μαζική χρήση ποδηλάτων, η οποία υποστηρίζεται από ένα εκτεταμένο δίκτυο ποδηλατόδρομων. Θα ήταν ποτέ εφικτό κάτι τέτοιοστην Αθήνα;

Και μόνο που ακούω τη λέξη «ποδηλατόδρομος» στη χαώδη μας μητρόπολη βάζω τα γέλια.

Κάθε χρόνο οι δρόμοι της Αθήνας επιβαρύνονται με 150.000 νέα Ι.Χ. αυτοκίνητα. Το αυτοκίνητο κυριαρχεί παντού, με τρομακτικό τρόπο.Ποιος μπορεί, άραγε, να πείσει τον Αθηναίο ιδιοκτήτη ενός πανάκριβου αυτοκινήτου να το αφήσει στο γκαράζ του και να πάρει το μετρό;

Zaha Hadid, Βασίλισσα της αρχιτεκτονικής

απο το ArchitectureNews



H Zaha Hadid ανακηρύχθηκε ως η Laureate 2009 για την Αρχιτεκτονική, στο Praemium Imperiale Award για την τέχνη, στην Ιαπωνία. Το μεγάλου κύρους βραβείο, είναι ένα παγκόσμιο βραβείο που απονέμεται από την Art Association της Ιαπωνίας και μια απο τις υψηλότερες διεθνείς διακρίσεις για τις τέχνες.
Φέτος μια αξιοσημείωτη τετράδα από τους πέντε νικητές της κατηγορίας ήταν από το Ηνωμένο Βασίλειο:
- Richard Long, βραβείο Γλυπτικής
- Alfred Brendel, βραβείο Μουσικής
- Tom Stoppard , βραβείο Θεάτρου / Κινηματογράφου
- Zaha Hadid, βραβείο Αρχιτεκτονικής
Ο Ιάπωνας καλλιτέχνης Hiroshi Sugimoto, βραβείο ζωγραφικής, αν και στην πραγματικότητα είναι φωτογράφος και είναι η πρώτη φορά που η φωτογραφία αναγνωρίζεται σ' αυτά τα βραβεία.

Οι νικητές επιλέγονται με βάση την επίδραση της δουλειάς τους στην ιστορία της τέχνης τους. H Z.Hadid παίρνει την σκυτάλη από τον Peter Zumthor ο οποίος πήρε το βραβείο Praemium Imperiale αρχιτεκτονικής το 2008 και το φετινό βραβείο Pritzker. Άλλοι προηγούμενοι νικητές ηταν ο Sir Richard Rogers, ο Norman Foster, ο Kenzo Tange,ο Renzo Piano και ο Oscar Niemeyer.

Στα επιτεύγματα της Zaha Hadid για το τρέχον έτος περιλαμβάνονται η ολοκλήρωση της Burnham Pavillon, στο Σικάγο,για τη γιορτή της 100ής επετείου του Σχεδίου του Σικάγου, η αναδιαρρύθμιση ενός εκθεσιακού χώρου τέχνης, σε Αίθουσα Συναυλιών στο Μάντσεστερ κατά τη διάρκεια του Διεθνούς Φεστιβάλ Μάντσεστερ 2009.Εχει επίσης κερδίσει το βραβείο για Cairo Expo City στην Αίγυπτο, αλλά και επίσης στην Αίγυπτο, το σχεδιασμό ενός μονολιθικό επιχειρηματικού πάρκου που ονομάζεται Πέτρινοι πύργοι/a>>.

"Είναι μεγάλη τιμή να λάβω αυτή την αναγνώριση από την Japan Art Association.", δήλωσε η Hadid. "Η εργασία στην Ιαπωνία έχει καίρια σημασία για την ανάπτυξη της δουλειάς μου σε όλο τον κόσμο. Θα είμαι πάντα ευγνώμων για αυτήν την υποστήριξη στην καριέρα μου. Οι Ιάπωνες πελάτες μου, εχουν ένα πάθος για την αρχιτεκτονική, αλλά μου επιτρέπουν να ερευνήσω πολλά πράγματα και να σχεδιάσω πολύ δυνατά projects, ενδιαφέροντα στην πολυπλοκότητά τους και απαραίτητα στην ανάπτυξη της δουλειάς μου. Μέσα από την αρχιτεκτονική μας, μπορούμε να ενθουσιάσουμε τους ανθρώπους και να τους κινητοποιήσουμε για νέες ιδέες. "

Hadid και τα άλλα Βραβευμένοι θα παραστεί στην τελετή βράβευσης στις 22 Οκτωβρίου στην Ιαπωνία, υπο την προεδρία του επίτιμου προστάτης της Japan Art Association, πρίγκηπα Hitachi, του μικρότερου αδερφού του σημερινού αυτοκράτορα της Ιαπωνίας.

Τρίτη 8 Σεπτεμβρίου 2009

Μια οικολογική πόλη στο Αμβούργο-Ecoquartier tertiaire à Hambourg








ΔΕΙΤΕ ΣΧΕΤΙΚΑ: http://www.lemoniteur.fr/191-territoire/portfolio/685211-ecoquartier-tertiaire-a-hambourg?5553=685206

Ένα "παθητικό" κτίριο στη Γαλλία, στις αρχές της βιοκλιματικής αρχιτεκτονικής χαμηλής κατανάλωσης ενέργειας (ενεργειακή κατηγορία Α+)







Εργατικές κατοικές στο Bétheny κοντά στην Reims: Ένα παθητικό κτίριο που κατασκευάζεται σύμφωνα με τις απαιτήσεις της νομοθεσίας με σκοπό να καταναλώνει λιγότερο από 15 kWh/m2 ετησίως για θέρμανση.

Bâtir pour un avenir durable et marier le confort de vie à la faible consommation d'énergie avec des coûts de construction acceptables : c'est tout l'enjeu entrepris par le bailleur social dans son projet « La Clairière », dont la livraison est prévue pour la fin de l'année. Ce programme de 13 logements collectifs dont quatre logements adaptés aux personnes handicapées à destination de locataires du parc HLM est ambitieux, puisqu'il va répondre aux normes de l'institut allemand « passivhaus » mais également viser le label BBC Effinergie (Bâtiment Basse Consommation). Une construction garantissant une très haute performance énergétique (de plus de 70% par rapport aux objectifs de la RT 2005) et donc une consommation énergétique pour le chauffage faible, inférieure à 15 kWh/m2.an.

Pour obtenir un bâtiment labellisé « passif », il est nécessaire de réduire au maximum les déperditions de chaleur. Pour cela, quelques grands principes s'imposent : une isolation de qualité supprimant les ponts thermiques, une étanchéité à l'air élevée et une ventilation contrôlée avec récupération de chaleur. « L'amélioration du niveau de performance énergétique a aussi été précédée d'une réflexion globale et durable prenant en compte l'impact environnemental des matériaux utilisés pendant l'ensemble du cycle de vie du bâtiment, explique Christophe Villers, Président du Directoire du Foyer Rémois.

Ένα κτίριο επίδειξης στην Γαλλία - Un bâtiment pilote en France

La réussite de cette opération, conçue par BCDE Architecture, repose en fait sur l'implication forte de partenaires industriels et économiques comme l'Ademe, la Fédération Française du bâtiment, BASF, EDF... et sur un concentré de choix techniques et d'alliances technologiques.

Αρχές βιοκλιματικής αρχιτεκτονικής

ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ - ΑΝΟΙΓΜΑΤΑ - ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΗΛΙΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ

A commencer par le respect des règles de l'architecture bioclimatique. Les fenêtres étant les meilleurs panneaux solaires, le bâtiment en tire profit en orientant les grandes baies au sud. Ainsi, la façade principale avec de grandes ouvertures (dotées de brise soleil pour le confort d'été) est orientée plein sud, alors que les autres façades comptent de plus petites ouvertures pour éviter les déperditions. Les fenêtres sont équipées, par ailleurs, de double ou triple vitrages selon les orientations.

ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΘΕΡΜΟΜΟΝΩΣΗ

Isolation par l'extérieur : un système pour la basse consommation
Outre sa compacité qui le rend plus performant, le bâtiment réduit ses déperditions grâce à une enveloppe très efficace : une isolation thermique par l'extérieur (ITE) de 30 cm d'épaisseur. Une technique, davantage utilisée aujourd'hui en rénovation, mais qui ne cesse de se développer sur des projets neufs. En supprimant tous les ponts thermiques entre les dalles ou planchers intermédiaires et les murs extérieurs, l'isolation par l'extérieur s'avère la solution la plus simple à mettre en oeuvre et la moins chère par rapport à l'isolation intérieure. Elle est assurée par le Neopor®, un polystyrène expansible de nouvelle génération fabriqué par le leader mondial de l'industrie chimique BASF et utilisé sous forme de panneaux. L'ajout de graphite permet au produit d'absorber et de réfléchir les rayons infrarouges. Résultat : un pouvoir isolant supérieur et une réduction des plaques de 20% par rapport à un isolant en polystyrène classique. Toujours côté isolation, 240 mm de polyuréthane sont posés en terrasse, en liaison avec l'isolation des murs et 150 mm de fibrastyrène en sous-face, au dessus des parcs de stationnement.

ΧΩΡΙΣ ΘΕΡΜΑΝΣΗ - Pas de chauffage

Ici, pas de chauffage et donc pas d'entretien, juste un convecteur d'appoint dans la salle de bains. La ventilation sera assurée par un système double-flux à haut rendement qui récupère plus de 85% de chaleur. Ce système sera semi décentralisé : chaque appartement disposera, en effet, d'un appareil qui offre la possibilité d'un réglage de température individualisé. Un puits canadien viendra compléter le dispositif, ce qui permettra d'obtenir une faible amplitude thermique entre l'été et l'hiver. Des panneaux solaires seront installés pour l'eau chaude sanitaire ; grâce à un ballon situé dans chaque appartement, les locataires pourront maîtriser leur consommation. En toiture-terrasse, la végétalisation protégera l'étanchéité des rayons du soleil et retiendra l'eau de pluie. Une barrière naturelle contre l'humidité et le froid.

ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΝΕΡΟΥ

Les eaux pluviales, quant à elles, seront récupérées dans des fossés d'infiltration situés autour du bâtiment.
Reste l'étanchéité à l'air. En partie assurée par les prémurs en béton, elle concentre toutes les attentions. « Un soin particulier sera porté aux raccords et percements, précise Johann Souvestre de Luwoge consult, filiale de BASF spécialisée dans le conseil en efficacité énergétique dans le bâtiment. Deux contrôles sont prévus, l'un au moment où le bâtiment sera hors d'air, l'autre en fin de chantier pour obtenir la certification passive ».

La somme de toutes ces solutions énergétiques devrait engendrer, pour les locataires, environ 80% d'économies sur le chauffage, à condition de bien utiliser ces systèmes. Conscient de l'importance des comportements des occupants, le Foyer Rémois mettra en place un accompagnement pour les inciter à consommer différemment. Ce bâtiment « passif » social devrait d'ailleurs lui servir d'exemple pour la construction d'autres réalisations futures.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ - ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΡΓΑΣΙΩΝ: ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΒΙΝΤΕΟ ΕΔΩ:
http://www.lemoniteur.fr/181-innovation-chantiers/video/604631-le-premier-batiment-passif-dans-un-habitat-social