Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα κλιματιστικά. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα κλιματιστικά. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Παρασκευή 26 Ιουνίου 2009

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΑ ΤΕΧΝΑΣΜΑΤΑ ΚΑΙ ΠΡΟΕΚΛΟΓΙΚΑ ΠΥΡΟΤΕΧΝΗΜΑΤΑ




ΚΛΙΜΑΤΙΣΤΙΚΑ Ή ΦΥΣΙΚΟΣ ΔΡΟΣΙΣΜΟΣ ;;;;;;;;

Το άρθρο που ακολουθεί είναι της φίλης Ελένης Χυτοπούλου από το ιστολόγιο http://outopia-gp.blogspot.com/

--------------------------------------------------------------------------------
Εκπρόσωπος του Υπουργείου Ανάπτυξης(Γεν Γραμματέας) ,μια εβδομάδα πριν τις ευρωεκλογές ενημέρωνε για πρωτοβουλία του Υπουργείου σχετικά με την εξοικονόμηση ενέργειας। Συγκεκριμένα το Υπουργείο επρόκειτο να συγχρηματοδοτήσει τις παλιές κατοικίες ή πολυκατοικίες που θα αντικαθιστούσαν παράθυρα, κουφώματα ,παλιές εγκαταστάσεις καλοριφέρ, μονώσεις κλπ με στόχο την βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης, και τη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης।

Αντί αυτού μετά τις εκλογές βγήκε γρήγορα στον αέρα , σαν ένα ακόμα επικοινωνιακό πυροτέχνημα, η επιδότηση κατά 35% της αντικατάστασης των κλιματιστικών μηχανημάτων παλαιάς τεχνολογίας με σύγχρονα κλιματιστικά τύπου ΙΝVERTER.

Αιφνιδιάστηκε η αγορά και οι καταναλωτές ,αφού στην αρχή δεν ήταν γνωστό ποιους αφορούσε και με ποια διαδικασία θα μπορούσε να γίνει η αντικατάσταση.
Η προχειρότητα με την οποία έγινε η εξαγγελία είναι χαρακτηριστική. Βασικά ζητήματα ,όπως αυτό της ανακύκλωσης των παλαιών μηχανημάτων και της διαχείριση των επικίνδυνων ψυκτικών υγρών (φρέον) που έχουν τα παλαιά μηχανήματα δεν φαίνεται να έχουν αντιμετωπιστεί.

Λύνουμε ευκαιριακά ένα πρόβλημα και δημιουργούμε νέα προβλήματα.
Μήπως με το νέο μέτρο στοχεύουμε αποκλειστικά στην ενίσχυση της κατανάλωσης για τα προϊόντα του συγκεκριμένου κλάδου και στην αύξηση του τζίρου ορισμένων επιχειρήσεων που πρόλαβαν και πιστοποιήθηκαν;

Θεωρούμε ότι το μέτρο αυτό ,όπως και το μέτρο για τη μείωση του τέλους ταξινόμησης για την αγορά αυτοκινήτων μεγάλου κυβισμού, είναι εντελώς ευκαιριακά, δεν έχουν καμία συνεισφορά στη επίλυση των σοβαρών προβλημάτων της ενεργειακής εξοικονόμησης και της περιβαλλοντικής προστασίας, απλά αποσκοπούν στο ξεπούλημα των αποθεμάτων κάποιων μεγάλων επιχειρήσεων.

Δευτέρα 22 Ιουνίου 2009

Περισσότερα για την απόσυρση παλιών κλιματιστικών


Η δράση «Αλλάζω ΚΛΙΜΑτιστικό» αφορά στην επιδότηση της αντικατάστασης και ανακύκλωσης παλαιών ενεργοβόρων οικιακών συσκευών κλιματισμού.
Πρόκειται για μία νέα δράση που συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) και από Εθνικούς Πόρους. Yλοποιείται στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2007-2013, μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανταγωνιστικότητα και Επιχειρηματικότητα (ΕΠΑΝ ΙΙ)» και των Περιφερειακών Επιχειρησιακών Προγραμμάτων που περιλαμβάνουν Περιφέρειες Μεταβατικής Στήριξης. Ο συνολικός προϋπολογισμός της δράσης ανέρχεται στα 15.000.000 €.

Φορέας υλοποίησης είναι η Ειδική Υπηρεσία Συντονισμού και Εφαρμογής Δράσεων στους τομείς Ενέργειας, Φυσικού Πλούτου, Μεταποίησης και ΣΥ (ΕΥΣΕΔ ΕΝ/Β) του Υπουργείου Ανάπτυξης.

Η δράση απευθύνεται σε όλους τους πολίτες/καταναλωτές που διαθέτουν παλαιές οικιακές συσκευές κλιματισμού εν λειτουργία και επιθυμούν να τις αντικαταστήσουν. Στις συσκευές που δύναται να αντικατασταθούν περιλαμβάνονται όλοι οι τύποι παλαιών συσκευών κλιματισμού (ανεξαρτήτως έτους κατασκευής). Κάθε καταναλωτής μπορεί να αποσύρει έως και δύο (2) συσκευές, αγοράζοντας νέες, τεχνολογίας inverter και υψηλής ενεργειακής κλάσης, από οποιοδήποτε κατάστημα πώλησης κλιματιστικών συμμετέχει στη δράση.

Η επιδότηση ανέρχεται στο 35% της λιανικής τιμής πώλησης κάθε νέας συσκευής, με ανώτατο όριο επιδότησης τα 500 €. Ο καταναλωτής, κατά την αγορά του νέου κλιματιστικού, καταβάλλει μόνο τη δική του συμμετοχή. Το ποσό της επιδότησης του καταναλωτή θα αποδοθεί στο κατάστημα που προμήθευσε τη νέα συσκευή, μετά την υποβολή των απαραίτητων δικαιολογητικών και μετά τις σχετικές διαδικασίες ελέγχου.
Το σύνολο των αποσυρόμενων συσκευών θα προωθείται από τα καταστήματα στην ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΣΥΣΚΕΥΩΝ ΑΕ, για ανακύκλωση.

Η δράση «Αλλάζω ΚΛΙΜΑτιστικό», θα είναι ανοικτή σε όλα τα καταστήματα πώλησης συσκευών κλιματισμού, με ισότιμους όρους. Τα καταστήματα μπορούν να δηλώσουν τη συμμετοχής τους, από τις 5 Ιουνίου 2009, μέσω της ειδικής πληροφοριακής υποδομής που έχει αναπτυχθεί και θα υποστηρίζει την όλη εφαρμογή της δράσης.

Για τους πολίτες/καταναλωτές, η αγορά των κλιματιστικών θα ξεκινήσει στις 10 Ιουνίου 2009. Η δράση θα έχει μέγιστη διάρκεια έξι (6) μήνες (έως 9 Δεκεμβρίου 2009).
Πεδίο εφαρμογής είναι όλη η Ελλάδα. Υπάρχει πρόβλεψη συγκεκριμένου ποσού για τις Περιφέρειες της χώρας. Σε περίπτωση που σε κάποια Περιφέρεια το ποσό εξαντληθεί, η δράση θα ολοκληρωθεί για τη συγκεκριμένη Περιφέρεια πριν την λήξη του εξαμήνου.

ΠΗΓΗ: ΥΠΑΝ www.ypan.gr

Παρασκευή 5 Ιουνίου 2009

Πρόγραμμα απόσυρσης παλιών κλιματιστικών


Πρόγραμμα απόσυρσης παλιών κλιματιστικών ανακοίνωσε το υπουργείο Ανάπτυξης, που θα ξεκινήσει από τις 7/6 και θα έχει διάρκεια 6 μηνών, με επιδότηση 35% για την αγορά καινούργιου κλιματιστικού.

Στην επιδότηση θα υπάρξει όριο μέχρι 500 ευρώ, ενώ κάθε καταναλωτής θα μπορεί να αποσύρει μέχρι δύο κλιματιστικές συσκευές 9,000-24,000 BTU.Η αγορά των νέων κλιματιστικών προϋποθέτει να είναι υψηλής ενεργειακής κλάσης, inverter Α ή Β στις μεγάλες συσκευές.

Το υπουργείο Ανάπτυξης εκτιμά ότι θα αποσυρθούν 50,000 με 60,000 κλιματιστικά.Το εν λόγω πρόγραμμα θα συντελέσει στη μείωση της ενεργειακής κατανάλωσης των νοικοκυριών με τα κλιματιστικά υψηλής ενεργειακής κλάσης και στο περιορισμό των εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα.

Στο πρόγραμμα της απόσυρσης παλαιών κλιματιστικών θα συμμετέχει και η εταιρεία «Ανακύκλωση ΑΕ» του υπουργείου ΠΕΧΩΔΕ, όπου θα ανακυκλώνει τα παλιά κλιματιστικά και θα μπορούν οι εταιρείες να εισπράξουν τη διαφορά κόστους.

Ο καταναλωτής θα μπορεί να πηγαίνει σε οποιοδήποτε κατάστημα της αρεσκείας του, δηλώνοντας τα στοιχεία της ταυτότητας του, της παλιάς συσκευής και τον αριθμό λογαριασμού της ΔΕΗ για να πιστοποιείται ότι η συσκευή βρίσκεται σε κατοικία και όχι σε επαγγελματικό κτίριο. Ο καταναλωτής θα πληρώνει τη διαφορά που προκύπτει από τη τιμή του κλιματιστικού μείον του 35% που είναι η επιδότηση, με ανώτατο όριο έκπτωσης 500 ευρώ. Το μέσο κόστος αγοράς ενός κλιματιστικού είναι περίπου 800 ευρώ που σημαίνει ότι ο μέσος όρος επιδότησης είναι 280 ευρώ.

Παράλληλα το υπουργείο Ανάπτυξης θα ανακοινώσει κάποιες τιμές για τις συσκευές για να αποφευχθεί τυχόν υπερτίμηση των κλιματιστικών. Στο πρόγραμμα μπορεί να συμμετέχουν όλοι οι πολίτες ανεξαρτήτου ηλικίας που έχουν στη κατοικία τους παλιά συσκευή εν λειτουργία και θέλουν να την αντικαταστήσουν και ισχύει για όλη την Ελλάδα. Έστω ότι ένα κλιματιστικό κοστίζει 900 ευρώ με το ΦΠΑ, τότε η επιδότηση είναι το 35% της τιμής δηλαδή 315 ευρώ και ο καταναλωτής καλείται να πληρώσει τη διαφορά δηλαδή 585 ευρώ.

Αν ένα κλιματιστικό κοστίζει 1500 ευρώ μαζί με το ΦΠΑ , τότε το ποσό της επιδότησης είναι 525 ευρώ που υπερβαίνει το ανώτατο όριο των 500 ευρώ. Ο καταναλωτής καλείται να καταβάλει τη διαφορά 1500-500= 1000 ευρώ. Ο κάθε καταναλωτής μπορεί να επιδοτηθεί μέχρι και 2 συσκευές κλιματιστικών. Με επίδειξη της αστυνομικής του ταυτότητας και μια φωτοτυπία της ή φωτοτυπία του Διαβατηρίου αν είναι ξένης υπηκοότητας, καθώς και με αντίγραφο του λογαριασμού της ΔΕΗ θα μπορεί να αντικαταστήσει το παλιό του κλιματιστικό με ένα καινούργιο.

Από τις 5/6 θα λειτουργήσει ειδική ιστοσελίδα www.allazoklima.gr και τηλ. Κέντρο 801-1115300 για παροχή πληροφοριών προς το κοινό. Από την ίδια ημερομηνία θα πρέπει να δηλώσουν συμμετοχή οι επιχειρήσεις που ενδιαφέρονται.
ΕΡΩΤΗΜΑ: Δεν αποτελεί αντίφαση, από τη μία να προσπαθούμε να προωθήσουμε την ιδέα του ενεργειακά αποδοτικού κτιρίου (που στοχεύει στον περιορισμό της κατανάλωσης ενέργειας και κυρίως μέσω του περιορισμού της χρήσης κλιματιστικών) και από την άλλη να επιδοτεί η Πολιτεία τα κλιματιστικά; Και αν δεν είναι αντίφαση, μήπως είναι μικροπολιτική "άγραν ψήφων";